3.06.2008

Pray



Ya Allah..


Janganlah Engkau angkat derajatku dihadapan manusia, kecuali rasa rendah hati telah Engkau berikan kepadaku.
Janganlah Engkau berikan kemurahan lahiriah, melainkan Engkau berikan kehinaan batiniah dalam diriku.


Anugerahilah aku dengan petunjuk yang benar yang tidak akan aku ubah,
serta jalan kebenaran yang tidak mungkin aku meyimpang darinya
serta niat yang ikhlas yang tidak aku ragukan!


PENUHILAH USIAKU UNTUK SENANTIASA MENAATI-MU


Bila usia ku hanya menjadi lahan garapan setan saja
Maka, gengamlah diri ini sebelum kemarahanMu turun kepadaku


Jangan Engkau biarkan aku berbuat zalim, sedangkan Engkau sanggup untuk menahan tindakannku.
Jangan Engkau sesatkan aku, padahal Engkau telah memberikan petunjukMU.
jangan biarkan aku dalam kefakiran sedang Engkau telah melapangkan rezekiMu.


Ya Allah, hanya ampunanMu yang aku datangi!
MaafMu yang aku cari!
AmpunanMu yang aku rindukan!
KemurahanMu yang aku percaya!!

No comments:

Post a Comment

Makasi dah tinggalin comment!

Template dibuat oleh : irshadi bagas